Bethesdaのブログにスカイリムのパッチ1.9ベータ版の内容が掲示されていたので転記。
まだベータ版なのでPC版のみ適用可能です。
ソースURL
http://www.bethblog.com/2013/03/04/now-on-steam-skyrim-1-9-beta-update/#more-21738
正式版は最速で3月末にリリースされるようです。
(For console players out there, we’re hoping to release 1.9 later this month)
新機能は以下の2点
けど、時間の都合で一部のみ。
あとで追記します。(追記完了)
パッチ1.8と違ってかなりの不具合が修正されますな。
【03/06追記】
「protected companions」の解釈について指摘があったので表現を訂正。毒死を見たことがないので不死か膝つきか判断できず。
また、フォロワー=従者、コンパニオン=同行者という本来の区分けだと違うんだろうと思ったので独断で同行者も含めて「従者」表現としています。
ソースURL
http://www.bethblog.com/2013/03/04/now-on-steam-skyrim-1-9-beta-update/#more-21738
正式版は最速で3月末にリリースされるようです。
(For console players out there, we’re hoping to release 1.9 later this month)
新機能は以下の2点
- Legendary difficulty setting
(最高難易度"レジェンド"を追加) - Legendary Skills – Skills of 100 can be made Legendary. This will reset the skill to 15, return its Perks and allow the skill to affect leveling again. This effectively removes the overall level cap.
(スキル値100になったスキルを、15にリセットできるようになる。
当然Perkも未取得状態になるけど、経験値は減らない。
つまり、事実上レベルキャップ81が撤廃される)
- General memory and stability improvements
(一般的なメモリと安定性の改善) - Fixed issue with quest scripts that were not shutting down properly
(クエストが正常に完了しない場合がある問題の修正) - Companions will equip better weapons and armor if given to them
(従者に装備を渡しても弱い装備を付けたままになる問題の修正) - Fixed rare issue where player is unable to learn the Clear Skies shout during “The Throat of the World”
(メインクエスト「世界のノド」でシャウトを取得できず進行不能となる場合がある問題の修正) - Fixed rare instance where Alduin would become invincible during “Alduin’s Bane”
(メインクエスト「アルドゥインの災い」でアルドゥインが無敵になる場合がある問題の修正) - Fixed a rare issue where player could become stuck in Night Mother’s coffin during “Death Incarnate”
(闇の一党クエスト「デス・インカーネイト」で、夜母の棺に入った時にフリーズする場合がある問題の修正) - Fixed rare issue where protected companions could be killed from poison damage
(不死属性?膝をついた状態?の従者が毒ダメージなどで死んでしまう場合がある問題の修正) - Fixed rare issue with certain ash piles left from resurrected NPCs not clearing properly
(NPCがリスポーンした際に灰の山が残る場合がある問題の修正) - Fixed rare issue with NPCs and creatures respawning improperly after player fast travels
(ファストトラベル直後にNPCや生物が不正にリスポーン/出現する場合がある問題の修正) - Fixed rare crash when entering Dark Brotherhood Sanctuary
(闇の一党の聖域に入るとクラッシュする問題の修正) - Fixed rare crash when entering a player owned home
(自宅に入るとクラッシュする場合がある問題の修正) - Random dragon attacks will no longer occur during “Battle for Whiterun”
(内戦クエスト「ホワイトランの戦い」中にランダム出現タイプのドラゴンが出現しないようにする) - Fixed a rare crash when attempting to save your game during “Waking Nightmare”
(デイドラクエスト「目覚めの悪夢」でミアズマ解放後にセーブするとフリーズする問題を修正) - Fixed issue where “Glory of the Undead” would not start properly if player is in combat with Eorlund Gray-Mane
(エオルンド・グレイ・メーンと敵対していると同胞団クエスト「死者の栄光」が開始されない問題を修正) - The white phial is no longer consumed if given to a follower
(従者に白い瓶を渡しても使用しないようにする) - If player marries Aela, the “Totem of Hircine” quest will be available
(アエラと結婚していても同胞団クエスト「ハーシーンのトーテム」を受注できるようにする) - Unused briar hearts can be dropped after finishing “The White Phial”
(クエスト「ホワイトファイアル」完了後であればブライアハートを捨てられるようにする) - Fixed issue with paying off a crime against the Companions that prevented player from getting Companions quests properly
(犯罪歴によって一部のコンパニオンからクエストが受注できなくなる問題を修正) - Thieves Guild caches are now properly enabled in the appropriate cities
(盗賊ギルドの隠し場所が適切な街で有効になるようにする) - The Dragon Infusion perk now works properly when taking Esbern’s Potion
(その他クエスト「ドラゴンの巣でドラゴンを倒す」で進行不能となる問題を修正) - Cragslane Cave properly resets if player receives a radiant quest to clear it out
(クラッグスレイン洞窟は、クエストをクリアするために適切にリセットされるようにする) - Fixed rare issue with bounty quest objectives not properly clearing after completion
(賞金首クエストを完了してもクエストマークが消えない場合がある問題を修正) - Gallus’ Encoded Journal is no longer a quest item after completing the Thieves Guild
(クエストアイテム「ガルスの日記(暗号化)」がクエスト完了後に残らないようにする) - In “No Stone Unturned” Vex will now accept Unusual Gems if you’ve collected them all before starting the quest
(盗賊ギルドクエスト「草の根分けても」受注前に珍しい石を全て集めていても正常にクエストが進行できるようになる) - Vekel the Man now gives rewards for completing “Toying with The Dead”
(クエスト「アロンディルの日記を回収する」で正しく報酬がもらえるようになる) - Fixed rare issue with being unable to turn in stolen items in “The Litany of Larceny”
(盗賊ギルドクエスト「珍品収集」でアイテムを渡せなくなる場合がある問題を修正) - Fixed issue with followers becoming over-encumbered after being repeatedly rehired
(再雇用した従者が過剰に邪魔をするようになる問題を修正。持ち物重量が減るバグのことか?) - Fixed rare issue with visiting Kynesgrove on horseback not progressing “A Blade in the Dark” properly
(メインクエスト「闇に眠る刀剣」でカイネスグローブに"馬に乗って"行くとクエストが正常に進行しない場合がある問題の修正) - Fixed issue with receiving a duplicate radiant quest from a Jarl
(首長からクエストを重複して受けてしまう問題を修正) - Fixed conflict with clearing Driftshade Sanctuary before starting “Trouble in Skyrim”
(クエスト「スカイリムを襲う苦難」開始前に「ドリフトシェイドの隠れ家」をクリアしていた場合に進行不能となる問題を修正) - Fixed issue with using shouts while in jail and having guards unlock the jail cell
(監獄に収監中にシャウトを使うと、看守が檻を開けてくれる問題を修正) - Fixed rare issue with quest NPCs not properly moving to quest locations
(クエストに関与するNPCが必要な場所に移動しない場合がある問題を修正) - Fixed issue with NPCs not selling master level spells
(達人レベルの呪文書をNPCが売ってくれない問題を修正) - Fixed rare issue where player gets control locked outside the Thalmor Embassy at the start of “Diplomatic Immunity”
(メインクエスト「外交特権」でサルモール大使館に入れなくなる場合がある問題を修正) - Fixed rare issue with disappearing containers after upgrades in player owned house
(自宅を改装した際に収納が消えてしまう場合がある問題を修正) - Fixed issue with being erroneously attacked while as a werewolf during “Ill Met By Moonlight”
(デイドラクエスト「月明かりに照らされて」でウェアウルフになっている時に攻撃されてしまう不具合を修正) - The Ebony Blade is now only improved by two handed perks
(デイドラアーティファクトの「黒檀の剣」が正しく両手剣perkの影響を受けるようになる) - Locked door to Proudspire Manor can now be unlocked by proper key
(プラウスドパイヤー邸のドアが正しく開けられるようになる) - Fixed issue with merchants not receiving the proper additional gold with the Investor perk
(「投資家」perkで投資した効果が正常に発揮されない場合がある問題を修正) - Fixed a rare issue where the player would be unable to learn a word after leaving for several days during “The Way of The Voice”
(メインクエスト「声の道」を数日以上放置しているとスゥームを教えてくれない場合がある不具合を修正) - The Nord Hero Bow can now be improved
(スカイフォージ武器「ノルドの英雄の弓」を強化できるようにする) - The Purity perk no longer requires the Experimenter perk
(錬金術perk「高純度」の取得条件から「実験者」perkを除外する) - Fixed rare instance where Lovers Comfort would not be applied properly
(効果「恋人の癒し」が正しく適用されない場合がある問題を修正) - If you approach Frostmere Crypt from the north, “The Pale Lady” will start properly
(フロストミヤ墓地に北側から来ても、クエスト「蒼白の淑女」が正しく開始されるようになる) - Fixed rare issue where player could be prevented from speaking with Atub to start “The Cursed Tribe”
(デイドラクエスト「呪われた部族」でアタブと会話できない場合がある問題を修正) - Fixed rare issue where a dragon could appear in the Mind of a Madman realm and kill the player
(恐らく「乱心(Mind of Madness)」中にペラギウスの心エリアでドラゴンに襲われる場合がある問題を修正) - Fixed instance where player could get stuck in Japhet’s Folly
(「ジャフェットフォリー」で脱出不能になってしまう場合がある問題を修正) - Fixed rare instances where Arngeir would not teach Worldwind Sprint
(アーンゲールがシャウト「疾風の疾走」を教えてくれない場合がある不具合を修正) - Fixed issue with “Ill Met By Moonlight” if Sinding dies before the quest starts
(デイドラクエスト「月明かりに照らされて」でクエスト開始前にシンディングが死んでしまう場合がある問題を修正) - Gharol can now properly train up to level 75
(NPC「ガロル」の重装訓練を、スキルレベル75まで上げられるようにする) - Fixed conflict with visiting The Karthspire before starting “Alduin’s Wall”
(メインクエスト「アルドゥインの壁」を開始する前にカースパイアーの野営地を発見していてもクエストが正しく進行するように修正) - Reduced the instance of random dragon attacks after fast traveling post main quest
(メインクエスト中にファストトラベルした際のランダムドラゴンの出現を削減。注:削減=消滅ではない。確率が減るだけと思われる) - Recruited Blades now have appropriate dialogue while at Sky Haven Temple
(スカイヘヴン聖堂でブレイズをスカウトする時の会話が正しくなるようにする。注:クエスト「従者をデルフィンのとこへ連れて行く」の場合と思われる) - Fixed rare issue where an incorrect dungeon could appear as a location during “Totems of Hircine”
(同胞団クエスト「ハーシーンのトーテム」で誤ったダンジョンが指定される場合がある問題を修正) - Fixed rare instance in “Fetch me that Book” where books found before getting the quest would not be properly recognized
(ウィンターホールド大学のクエスト「書籍の写し」で受注前に発見してしまうとクエストが正常に進行しない問題を修正) - Fixed rare issue with traveling to Thalmor Embassy with companions during “Diplomatic Immunity”
(メインクエスト「外交特権」で、サルモール大使館に従者を伴って入れてしまう場合がある問題を修正) - Fixed issues with Matching Set perk not working properly with certain pieces of armor
(重装Perkの「セットボーナス」が正常に適用されない場合がある問題を修正) - Fixed issues with Custom Fit perk not working properly with certain pieces of armor
(軽装Perk「適切な装備」も正常に適用されない場合がある問題を修正) - Fixed issue with NPC dying in a bear trap blocking progress in “Time of My Need”
(クエスト「緊急事態」でNPCがベアトラップで死亡してしまい進行不能となる問題を修正) - Fixed rare issue with swinging door becoming stuck and blocking an entrance in Volunruud
(ヴォルンルード内でスウィングする扉が固まって入り口を塞いでしまう場合がある問題を修正) - Imperial Light Armor can now be crafted
(軽装防具「帝国の軽装~」が作成できるようになる) - Fixed issue with “Vald’s Debt” where Vald was not leveled properly
(クエスト「ヴァルドの借金免除の書類」でヴァルドにアイテムを受け渡せない場合がある問題を修正) - Fixed issue with Vilkas not giving proper greeting after completing “Battle for Whiterun”
(内戦クエスト「ホワイトランの戦い」完了後にヴィルカスの挙動がおかしくなる問題を修正) - Fixed issue with respawning actors that were raised by using the Ritual Stone power
(儀式の石碑で復活させた者に起因する問題を修正。注:具体的な問題は不明) - Fixed issue with the Ancient Knowledge perk not calculating properly
(クエスト「計り知れない深み」の報酬であるパワー「古の知識」が機能しない問題を修正) - The Palace of Kings now has patrolling guards on upper floors
(ウィンドヘルムの「王の宮殿」の上階を衛兵が見回るようになる) - Reduce percentage chance of getting a werewolf loading screen while player is a werewolf
(プレイヤーがウェアウルフ状態の時にウェアウルフに関するロード画面を表示する確率を増やす) - Pantea’s flute is no longer a quest item after completing “Pantea’s Flute”
(吟遊詩人の大学クエスト「パンテアのフルート」で、クエスト完了後もアイテムが残る問題を修正) - Placing an unread Oghma Infinium on a bookshelf in the player’s house no longer allows the book to be reused again
(書籍「オグマ・インフィニウム」の増殖バグを修正。本棚に置いたら効力をなくすようになる?) - Adjusted dialogue priority to improve chances of hearing more combat dialogue from certain NPC enemies
(敵対NPCのセリフ優先度を調整する。これにより敵対NPCがこれまで聞けなかったセリフを喋るようになる) - Fixed issue with falling damage on high difficulty levels
(高難度設定時の落下ダメージ問題を修正) - Fixed bad collision on certain clutter objects
(オブジェクトの衝突による混雑の解消) - Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat
(配達人が全裸に帽子だけという素敵な格好で現れる場合がある不具合の修正)
パッチ1.8と違ってかなりの不具合が修正されますな。
【03/06追記】
「protected companions」の解釈について指摘があったので表現を訂正。毒死を見たことがないので不死か膝つきか判断できず。
また、フォロワー=従者、コンパニオン=同行者という本来の区分けだと違うんだろうと思ったので独断で同行者も含めて「従者」表現としています。